Svar: Solbeskyttelse i hovedbund og hår
28. april 2009
Alder:
19 mdr.
Kære Charlotte
Jeg kender desværre ikke Kérastase Solei serien og ved ikke hvad den har af indholdsstoffer.
Jeg anbefaler normalt at man køber produkter som er dokumenteret fri for parabener og parfume og vælger man svanemærkede produkter, som f.eks. Derma, så burde man være sikker på at barnet ikke smøres ind i noget som indeholder allergifremkaldende og kræftfremkaldende stoffer.
Til hår og hovedbund anbefaler jeg at man køber en solspray, altså solcreme på sprayflaske, fordi det er let at dele håret og så komme spray i skilning og hovedbund.
Derudover anbefaler jeg at man giver sit barn en solhat, solkasket eller lignende på og det skal være af den type, som både giver skygge i nakken og over ørerne. MALA har f.eks. lavet en solbeskyttende hat, som ud over at give skygge også beskytter med en faktor 50+ - også selvom den bliver våd.
Når håret efterfølgende skal vaskes, så ville jeg igen vælge at bruge en shampoo og evt. en balsam som var svanemærket og fri for parabener og parfume. Igen er Derma, eller Neutral et godt bud, også apoteket eller Matas sælger egne produkter som er fri for skadelige stoffer.
Jeg håber ovenstående er svar på dit spørgsmål, fortsat held og lykke og rigtig god solskins-sommer :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske